Apua hevoskasvattajalle

1 / Tietoa pelistä Howrse

> 1.1 - Hevosen päivä

Hevosen päivälune

Howrsessa hevosen päivä on erilainen kuin meidän todellinen päivämme. Päivää koskevat tiedot näkyvät vasemmalla puolella hevosen profiilisivulla. Hevosen päivä alkaa aamulla kello 8, kun hevonen herää. Jokaiseen pelitoimintoon, jonka teet hevosella tämän jälkeen, kuluu tietty määrä aikaa. Hevonen käyttää esimerkiksi syömiseen aikaa 30 minuuttia.

Hevonen on laitettava nukkumaan ennen keskiyötä (hevosen aikaa). Tämän jälkeen hevonen ei voi enää tehdä mitään lukuun ottamatta varsomista, joka voi tapahtua mihin kellonaikaan tahansa. Jos haluat pitää hevosen huippukunnossa, laita se nukkumaan ennen iltakymmentä.

Hevonen on laitettava nukkumaan päivän päättyessä. Se on majoitettava tätä tarkoitusta varten hevoskeskukseen.

Alle 6 kuukauden ikäiset varsat voi laittaa nukkumaan, vaikka niillä ei olisi tallipaikkaa hevoskeskuksessa.

Ikääntyminen

Kun hevonen on laitettu nukkumaan, se ikääntyy automaattisesti silloin, kun sivustoa päivitetään (04:00). Uusi päivä alkaa, kun hevonen herää. Pelissä hevoset ikääntyvät kahdella kuukaudella aina, kun ne heräävät.

Jos hevosta ei ole laitettu nukkumaan, se ei ikäänny automaattisesti yön aikana. Tämä tarkoittaa, että hevonen ei ikäänny silloin, kun et pelaa. Voit ikäännyttää hevosta ikääntymispisteillä, eikä sinun tällöin tarvitse odottaa seuraavaan päivään. Ikääntymispisteitä löytyy toisinaan, kun hevosesi herää (tästä on maininta hevosen tapahtumahistoriassa). Jos et löydä ikääntymispisteitä, voit ostaa ikääntymispisteitä passeilla.

Mustassa pörssissä myydään kahta esinettä, joiden avulla ikääntymistä koskevat säännöt on mahdollista kiertää:

  • Nuoruuden vesi auttaa sinua ikäännyttämään hevostasi yhden kuukauden kerrallaan. Nuoruuden vesi tehoaa yli kaksivuotiaisiin hevosiin
  • .
  • Morfeuksen käsivarsien avulla hevosen voi ikäännyttää jopa 30-vuotiaaksi.

Toisin kuin ikääntymispisteiden kohdalla, nämä tavarat on annettava tietylle hevoselle.

Hevonen katsotaan vanhaksi, kun se on täyttänyt 25 vuotta. Tällöin sen terveys ja taidot alkavat heiketä. Jos pidät hevosesta hyvää huolta, se voi elää 35-vuotiaaksi. Jos saat haltuusi viisasten kiven, hevosesta tulee kuolematon eivätkä sen taidot heikkene koskaan.

> 1.2 - Sää ja vuodenajat

meteo

Howrsessa jokainen vuodenaika kestää noin viikon. Syksy alkaa jokaisen oikean kuun ensimmäisenä päivänä. Talvi alkaa siten 8. päivänä, kevät 15. ja kesä 22. jokaisessa kuussa. Kesä kestää kuukauden loppuun asti, ja sitten vuodenaikojen kierto alkaa alusta.

Niittyjen heinämäärät vaihtelevat sen mukaan, mikä vuodenaika pelissä on menossa. Viljavat niityt tuottavat paljon heinää keväisin ja kesäisin. Talvisin heinää kasvaa vähänlaisesti.

> 1.3 - Sijoitukset

Voit tarkastella sijoitustasi tulossivuilla linkistä "Näytä sijoitukseni”. Linkki löytyy jokaisen tulossivun yläosasta.

Voit seurata päivittäistä edistymistäsi punaisten tai vihreiden plus- tai miinusmerkeillä merkittyjen numeroiden avulla

podium Yleissijoitus

Löydät tältä sivulta seuraavat tulokset:

  • Pelaajien yleissijoitukset. Varoitus: vain 10000 taitavinta hevostasi huomioidaan sijoitusten laskennassa.
  • Eniten pokaaleja saaneiden pelaajien sijoitukset.
  • Rikkaimpien pelaajien sijoitukset
  • Sijoitus jäsenyyspäivien mukaan
  • Suosiosijoitus, joka perustuu yksittäisten pelaajien vierailuihin sivulla edellisenä päivänä. Monta kertaa samana päivänä vieraileva pelaaja ei paranna sivun sijoitusta, sillä vain yksi käynti lasketaan.
Hevoskasvattajien sijoitukset

Löydät tältä sivulta seuraavat tulokset:

  • eniten hevosia omistavien hevoskasvattajien sijoitukset
  • edellisenä päivänä eniten hevosia hoitaneiden hevoskasvattajien sijoitukset
  • edellisenä päivänä eniten kilpailuja voittaneiden hevoskasvattajien sijoitukset
  • edellisenä päivänä eniten ruusukkeita voittaneiden hevoskasvattajien sijoitukset
Joka kuun 1. päivänä eniten ruusukkeita edellisen kuun aikana voittanut pelaaja saa ylimaallisen hevonen Arion, jos hän ei ole vielä kasvattanut kyseistä hevosta. Siinä tapauksessa hevosen saa seuraavaksi sijoittunut pelaaja. Hevosten sijoitukset

Kaikilla hevosilla ei ole onnea kilpailuissa, ja niinpä ne voidaan arvioida myös taitojensa mukaan. Arvostelukäytännössä arvioidaan hevosen yleistaidot tai jokin hevosen yksittäinen taito. Jokaiselle taidolle löytyy oma tulosluettelonsa.

Voit myös suodattaa hevosten sijoitukset rodun mukaan ja tarkastella parhaita hevosia kustakin rotukohtaisesta tulosluettelosta.

Näet jokaisesta tulosluettelosta omien hevostesi sijoitukset. Voit myös seurata hevostesi edistymistä tulosluetteloiden avulla.

Suurin kilpailuvoittojen määrä

Hevoset listataan niiden kilpailumenestyksen perusteella. On olemassa yleislistaus sekä myös erilliset eri kilpailutyypeille (ravi, laukka, maasto, este, jne.).Hevoset, joiden tulokset ovat parhaat, ovat tietenkin suuria mestareita, joiden taidot ovat poikkeukselliset, mutta ne ovat myös hevosia, joiden omistajat ovat osanneet ohjata niiden koulutusta ja uraa mahdollisimman viisaasti.

Luomuksia koskeva tulosluettelo

Tältä sivulta löydät:

  • Luettelon pelaajista, jotka omistavat eniten kultaisella omenalla varustettuja hevosia
  • Luettelon pelaajista, jotka omistavat eniten poistetulla kultaisen omenan värillä varustettuja hevosia
  • Luettelon pelaajista, jotka ovat ehdottaneet eniten luomuksia
  • Luettelon pelaajista, joiden luomuksia käytetään useimmin pelissä

> 1.4 - Tavaroiden vaihtokauppa

donobjet Mustassa pörssissä myytävät tavarat

Kaupankäyntivalikosta voit lahjoittaa esineitä, joita myydään mustassa pörssissä. Voit myös käydä vaihtokauppaa muiden pelaajien kanssa.

Voit tarjota tai ottaa vastaan esineitä joka viikko seuraavasti:

10-30 jäsenyyspäivää Mahdollisuus käydä vaihtokauppaa kahdesta esineestä viikossa
Yli 30 jäsenyyspäivää Mahdollisuus käydä vaihtokauppaa kolmesta esineestä viikossa
Pelaajat, joilla on Pegasus-tili Mahdollisuus käydä vaihtokauppaa kuudesta esineestä viikossa
Vaihtokauppaa harjoittaessa on noudatettava seuraavia sääntöjä:
  • Karmasi on oltava yli 6.
  • Sinun on vahvistettava sähköpostiosoitteesi
  • Jos olet alle 15-vuotias, vanhempasi on vahvistettava tilisi.
  • Et voi käydä vaihtokauppaa pelaajan kanssa, jolla on sama sähköpostiosoite kuin sinulla
  • Voit käydä vaihtokauppaa saman pelaajan kanssa vain kerran viikossa

Kaupassa myytävät tavarat

Voit antaa viikossa kavereillesi kolme kaupan tuotetta (esimerkiksi omenoita ja satuloita). Voit käyttää tätä ominaisuutta, jos sinulla ja kavereillasi on yli 10 jäsenyyspäivää.

Voit antaa pelikaverillesi vain yhden lahjan viikossa.

Vieraile kavereidesi sivuilla ja anna lahjaksi kaupasta hankkimiasi tavaroita!

> 1.5 – Turvallisuus

cadenas

Noudata näitä perussääntöjä oman turvallisuutesi vuoksi:

  • Älä koskaan anna salasanaasi muille.
  • Älä rekisteröidy muille sivustoille, jotka tarjoavat passeja. Tilisi saatetaan kaapata kyseisiltä sivustoilta.
  • Valitse salasana, jota ei ole helppo arvata.

> 1.6 – Tilin jaettu hallinta

amis

Voit antaa perheenjäsenellesi luvan käyttää tiliäsi hevosistasi huolehtimiseen. Näin voit varmistaa, että tallipaikan vuokrasopimusta jatketaan, sato korjataan ja hevoskeskuksen karsinoiden kuivike vaihdetaan ollessasi poissa. Sinun ei tarvitse antaa salasanaasi kenellekään, vaan tilin hallintaan valtuuttamasi pelaajat voivat kirjautua käyttämällä sinun käyttäjänimeäsi ja omaa salasanaansa! Näin he saavat rajoitetun käyttöoikeuden tiliisi. He voivat huolehtia hevosistasi, mutta heillä ei ole oikeutta poistaa peliäsi, hevoskeskustasi tai kasvatustilojasi. He eivät voi myöskään myydä hevosiasi.

Varoitus. Anna lupa tilin hallitsemiseen vain henkilöille, jotka tunnet. On sinun vastuullasi, jos henkilö, jolle olet antanut tilin hallintaoikeudet, käyttää tiliäsi väärin.

> 1.7 - Passit

Passit ovat pelinsisäistä valuuttaa. Niillä saat käyttöösi parempia palveluja ja tuotteita kuin Equuksilla.

pass

Passeilla voit:

Saadaksesi passeja:

  • On olemassa useita eri maksutapoja. Lisätietoja löydät passisivultasi.
  • kun olet viettänyt 30 päivää Howrse-sivustolla, voit ansaita 1 passin 30 päivän välein täyttämällä mittaria, joka täyttyy pelissä tekemiesi asioiden myötä.
  • voit saada passeja laittamalla hevosia myyntiin passeja vastaan, jos ne vain menevät kaupaksi
  • voit saada passeja lähettämällä yli 30-vuotiaita hevosia taivaaseen, seuraavien sääntöjen mukaisesti:
    • saat yhden passin jokaisesta taivaaseen lähettämästäsi yli 30-vuotiaasta hevosesta, jos olet saanut tässä kuussa alle 10 passia tällä järjestelmällä
    • sinulla on yksi mahdollisuus kolmesta saada passi, jos sait tässä kuussa 10–29 passia tällä järjestelmällä. Jos et saanut passia, saat loppuajan bonustuotteita.
    • et voita enää muuta, jos olet tässä kuussa jo voittanut 30 passia tällä järjestelmällä

Jotta voisit hankkia passin jollain näistä tavoista, sähköpostiosoitteesi on oltava vahvistettu. Jos olet alle15-vuotias, vanhempiesi on vahvistettava pelisi.

> 1.8 - Tili

parchemin

Voit muuttaa tietojasi milloin tahansa sivulla Tili.

Tietosuojasyistä yli 180 päivää käyttämättömänä olleet tilit poistetaan automaattisesti.

2 / Hevosesta huolehtiminen

> 2.1 - Tallipaikan vuokraaminen hevoselle

1* karsina

Kun hevonen on vieroitettu, majoita se nopeasti hevoskeskukseen, jotta voit laittaa sen nukkumaan.

Valitse ensin hevoskeskus, josta vuokraat tallipaikan. Hevoskeskusluetteloon siirrytään sivun yläkulmassa olevasta linkistä. Voit käyttää valintakriteereinä hevoskeskuksen hintaa tai mainearvoa. Voit myös hakea tietyn pelaajan hevoskeskusta pelaajan pelinimen avulla.

Kun olet valinnut hevoskeskuksen, päätä, kuinka pitkäksi aikaa haluat vuokrata tallipaikan. Tee tämän jälkeen vahvistus. Kaikkia hevosia ei luonnollisesti tarvitse majoittaa samaan hevoskeskukseen. Lisäksi voit vaihtaa keskusta niin usein kuin haluat.

Voit pidentää majoitusaikaa käyttämällä -painiketta, joka on lisätty hevosesi sivulla näkyvän majoituksen päättymisajan viereen. Keskuksen johtaja päättää, hyväksytäänkö vai hylätäänkö pyyntösi. Voit myös kysyä keskuksen johtajalta, voisiko hän varata käyttöösi yhden hevoskeskuksensa karsinoista.

Keskuksen valitseminen

Kun valitset hevoskeskuksen, ota huomioon seuraavat seikat:

ressourcelin
  • karsinan koko: mitä suurempi karsina, sitä enemmän moraalia siihen nukkumaan laitettu hevonen saa herätessään
  • Käytettävän kuivikkeen laatu: tammat menettävät vähemmän energiaa varsoessaan, jos kuivike on hyvälaatuista.
  • Hevosesi suorittamista tehtävistä ansaitsemasi rahat: summa lasketaan automaattisesti hevosen mainearvon mukaan (hevoskeskuksen sivulla näkyvä summa on tehtävän suorittavan hevosen omistajalle maksettava summa).
  • Niittyjen mainearvo: mitä parempi niittyjen mainearvo on, sitä enemmän heinärehua hevonen voi syödä ilmaiseksi laiduntaessaan.
  • Jos heinärehun, kauran, porkkanoiden tai appeen kaltaista ravintoa on saatavilla, voit syöttää niitä jonkin verran hevosillesi. Näin sinun ei tarvitse ottaa näitä tarvikkeita omasta tavaraluettelostasi.
  • vuokralaisille ilmaiseksi tarjolla olevat varusteet, jos heillä on oikea laji
  • Hevoskeskuksen sijainti: taidot kehittyvät ratsastuslenkeillä kaksi kertaa nopeammin, jos hevoskeskuksen sijainti vastaa lenkin tyyppiä.
Hevosten osto- tai häätötapaukset

Muista tarkistaa sen hevoskeskuksen profiilisivu, jonne aiot majoittaa hevosesi – näin vältyt ikäviltä yllätyksiltä, sillä hevosen majoitusta ei voi perua jälkikäteen. Hevosesi majoitetaan valitsemaasi keskukseen sovitun ajanjakson ajaksi. Tähän sääntöön on yksi poikkeus: jos ostat hevosen, jolle on jo varattu majoitus, voit perua majoituksen 7 päivän ajan ostohetkestä lähtien.

Jos hevosesi häädettiin hevoskeskuksesta karsinan hajoamisen tai hevoskeskuksen poistamisen vuoksi:

  • Saat hyvityksenä jäljellä olleiden majoituskulujen suuruisen summan.
  • Jos hyvitys ei ole mahdollista, hevosesi siirretään majoituksen loppuajaksi Ow'n ratsastuskeskukseen samanlaatuiseen karsinaan. Voit halutessasi perua hevosesi majoituksen siirron jälkeen 7 päivän ajan.

Jos perut hevosesi majoituksen, et saa hyvitystä käyttämättömästä ajasta.

> 2.2 - Hevosen ruokkiminen

Varsat

alimentation Varsa vieroitetaan emästään kuuden kuukauden ikäisenä.Tätä ennen varsan ainoa ravinto on emän maito. Jos hevoskeskus, johon emä on majoitettu, tarjoaa porkkanoita, varsalle voidaan syöttää niitä jonkin verran ilmaiseksi.

Emästään vieroitetuille varsoille voidaan syöttää ainoastaan heinärehua.Kun niitä ryhdytään kouluttamaan, niille voidaan syöttää myös kauraa. Muistathan huolehtia sopivasta ravinnon saannista: ei liikaa eikä liian vähän.

Täysikasvuinen hevonen

Aikuinen kylmäverihevonen tarvitsee heinärehua ja kauraa.Ruoan määrä vaihtelee työmäärän mukaan. Jos ruoan määrä ei ole sopiva, hevonen lihoo tai laihtuu, mistä voi seurata terveysongelmia.
Hevonen saa tietyn määrän heinärehua ilmaiseksi sen mukaan, miten laadukkaita sen majoittavan hevoskeskuksen niityt ovat. Määrään vaikuttaa myös vuodenaika: ruohoa on vähemmän talvella kuin keväällä.
Jotkin hevoskeskukset tarjoavat heinärehua ja kauraa vuokralaisille.
Jos hevosesi asuu tällaisessa hevoskeskuksessa, voit ruokkia hevosesi täysin ilmaiseksi!

Paino-ongelmat

Saat useita varoitusviestejä, jos hevonen on liian lihava tai laiha. Sinun on tässä tapauksessa ryhdyttävä toimiin. Jos hevonen on liian laiha, anna sille mahdollisimman paljon rehua. Jos hevonen taas on liian lihava, älä ruoki sitä.

Makupalat porkkana

Voit antaa hevoselle makupalaksi porkkanoita. Ne myös palauttavat hieman sen energiatasoa. Jotkin porkkanoita kasvattavat hevoskeskukset antavat niitä ilmaiseksi majoittamilleen hevosille. Kannattaa siis valita oikea hevoskeskus!

Muut pelaajat voivat antaa hevosillesi omenia niiden moraalia parantaakseen.

Appeet

Ape auttaa pitämään hevosen kunnossa. Appeella palautat hevosen energian, moraalin ja terveyden tason seuraavasti:

  • 10 prosenttia energiaa
  • 10 prosenttia moraalia
  • 5 prosenttia terveyttä

Vain yli 2 vuotiaat hevoset. Tämän lisäksi, yli 25 vuotiaana hevoset eivät enää paranna terveyttään syömällä apetta.

Kuten heinärehun, kauran ja porkkanoiden kohdalla, jotkin hevoskeskukset antavat apetta ilmaiseksi majoittamilleen hevosille.

> 2.3 - Hevosen kunnosta huolehtiminen

Pelissä on kolme mittaria, joista näet, missä kunnossa hevonen on fyysisesti: energia, terveys ja moraali.

Aina kun hevosesi suorittaa toiminnon, sen tilastotiedot muuttuvat. Pidä silmällä hevosen energiatasoa. Jos hevosesi väsyy liikaa, se voi kuolla. Hevonen kannattaa laittaa nukkumaan viimeistään klo 22 ja kun sillä on vähintään 20% energiaa. Jos hevosesi energiataso on alle 20%, se ei palaudu kunnolla. Jos energiataso laskee alle 5%:n hevonen voi kuolla.


Hevosen energia palautetaan seuraavasti:

  • ruokkimalla niitä
  • silittämällä niitä
  • antamalla niille apetta
  • laittamalla ne nukkumaan. Hevonen saa noin 5 kertaa niin paljon energiaa kuin sillä oli nukkumaan mennessään. Muista kuitenkin, että jos hevonen menee nukkumaan energia nollissa, se kuolee.
  • antamalla niille juotavaa
  • antamalla niille sokeria, jota löydät tekemällä toimintoja
  • antamalla niille porkkanan

Hevosen moraali palautetaan seuraavasti:

  • hoitamalla niitä
  • antamalla niille apetta
  • antamalla niille juotavaa
  • jos toinen pelaaja antaa niille omenan

Hevosen terveys paranee ajan kuluessa.

Moraaliongelmia

etrille Kun ikäännytät hevosta, jolla on moraali alle 20%, sen terveys huonontuu. Mitä alhaisempi moraali on, sitä nopeammin terveyskin laskee. Välttääksesi tämän, älä unohda hoitaa hevostasi päivittäin, ja muista sijoittaa se hevoskeskukseen.

Terveysongelmat

Alle 25-vuotiaan hevosen terveys heikkenee, jos

  • hevonen on liian lihava tai laiha
  • hevosesta ei pidetä tarpeeksi hyvää huolta
  • hevosen energiataso laskee alle 20 prosenttiin
  • hevosta ei ole harjattu edellisenä päivänä.

Hevosten ja ponien terveys heikkenee tasaisesti 25:nnen ikävuoden jälkeen, jos niillä ei ole viisasten kiveä.

> 2.4 – Kauppa

boutiqueeleveur

Löydät kaupasta kaikki tarvittavat hevostarvikkeet. Voit ostaa eri osastoilta seuraavia tuotteita:

  • ruokaa ja makupaloja hevosesi mieliksi
  • varusteita, joita tarvitaan kilpailuihin osallistumiseen
  • bonuksia, jotka parantavat hevosen taitoja

Joidenkin esineiden hinta muuttuu sen mukaan, miten muut pelaajat ostavat ja myyvät niitä.

Sivun oikeasta alakulmasta näet tavaraluettelossasi olevat esineet ja voit suunnitella varaston täydennyksiä. Tarvittaessa voit myydä tavaraa kaupassa. Kauppa ostaa tuotteita alkuperäishintaa halvemmalla. Voit myös myydä hevostesi kikkareita. Jos haluat myydä jotakin kaupassa, valitse kauppasivulta ”Myy tavaraa”.

Huomaa, että voit myydä ainoastaan tavaroita, jotka ovat tavaraluettelossasi.

> 2.5 – Musta pörssi

marchenoir

Musta pörssi on outo ja erityinen paikka. Ole varuillasi, kun siellä käyt, sillä myynnissä olevien esineiden voima on niin suuri, että se voi olla pelottavaa.

Mustassa pörssissä esineet ostetaan passeilla.

Hevosen omistaja ei voi siirtää näitä esineitä vanhemmalta jälkeläiselle. Niitä ei myöskään voi siirtää hevoselta toiselle, eikä niitä saa takaisin hevosen kuollessa.

3 / Hevosen valmisteleminen kilpailuihin

> 3.1 – Hevosesi varustaminen ja sen erikoistumisen valinta

Erikoistuminenspecialisationclassique

Jotta hevosesi voisi kilpailla 3 vuotta vuoden iässä, sinun on valittava mihin ratsastustyyliin se erikoistuu. Tarjolla olevat kilpailut riippuvat erikoistumisesta.

Hevoset, jotka erikoistuvat klassiseen ratsastukseen, voivat osallistua nopeus-, maastoratsastus-, esteratsastus- ja kouluratsastuskilpailuihin.

Hevoset, jotka erikoistuvat lännenratsastukseen, voivat osallistua tynnyrinkierto-, cutting-, reining-, trail- ja western pleasure -kilpailuihin.

Valitaksesi hevosesi erikoistumisen, valitse tyyli Kilpailut-osiosta.

Voit vaihtaa hevosesi erikoistumista kunnes se täyttää 5 vuotta.

Varusteet3*** klassinen satula

Kun hevosesi on erikoistunut johonkin lajiin, sinun on hankittava lajia vastaavat suitset, satula ja satulahuopa. Ne saa kasvattajan kaupasta. Tarjolla on erilaisia malleja ja laatutasoja.

Jotkin hevoskeskukset tarjoavat asukkailleen erilaisia varusteita ilmaiseksi.

Jotta hevosesi pärjäisi kilpailuissa paremmin, voit käyttää sillä myös korvahuppua ja fleecepinteleitä.

Voit pukea varusteet hevoselle hevosen sivulla.

Nämä varusteet eivät koskaan kulu. Niitä ei voi poistaa, mutta ne voi vaihtaa toisiin.

Jos vaihdat hevosen varusteet, vanhat varusteet hävitetään.

> 3.2 – Taidot ja koulutus

Taidot

Howrsessa on kuusi eri taitoa:

entrainer
  • Kestävyys
  • Nopeus
  • Kouluratsastus
  • Laukka
  • Ravi
  • Esteratsastus

Hevosen taidot karttuvat, kun se työskentelee ohjauksessasi. Enimmäistaidot, jotka hevonen saavuttaa elinaikanaan, määräytyvät hevosen rodun ja sukupuun mukaan. Niinpä hevosten enimmäistaitojen taso vaihtelee yksilöstä toiseen myös rodun sisällä. Samalla on kuitenkin loogista, että esimerkiksi ravihevosesta ei koskaan tule mestaria laukkaradoilla! Hevosen taitoja ei voi kasvattaa loputtomiin, ja huomaat jossain vaiheessa, että hevosen edistyminen pysähtyy. Sinun tehtäväsi on kehittää hevosesi taidot täyteen mittaansa!

On kolme pääasiallista keinoa kehittää hevosen taitoja:

  • ratsastuslenkit
  • koulutus
  • kilpaileminen

Tarkkaile hevosesi terveyttä. Jos koulutat sitä, viet sen ratsastuslenkeille tai ilmoitat sen kilpailuihin, kun sen terveys ei ole täydet 100%, se ei saa maksimaalista hyötyä taitoihinsa. Jos näin käy, pisteitä ei ole mahdollista saada myöhemmin takaisin.

Taitoja voi kehittää kahdella muullakin tavalla:

  • Pelien pelaaminen varsan ollessa 8-16 kk ikäinen: tällä tavalla voi ansaita enintään 60 taitopistettä.
  • Tehtävien suorittaminen, kun hevonen on täyttänyt 2 vuotta; tehtävät kuluttavat 30% energiaa. Taitojen kehittyminen vaihtelee sen mukaan, minkä laatuisia tehtäviä hevosen majoittava hevoskeskus tarjoaa. Tehtävistä saa taitopisteitä hevosen tai ponin kahteen potentiaalisimpaan taitoon. Muista, että tehtävät lakkaavat kehittämästä taitoja, kun hevonen täyttää 25 vuotta.

Kun olet lopettanut hevosen taidon kehittämisen, taitotaso merkitään lihavoituna hevosen geneettistä potentiaalia koskeviin tietoihin. Taidon kehittämisen lopettaminen tarkoittaa, että hevosen koulutus ja harjoittelumuotoinen ratsastus lopetetaan, ja että hevonen hankkii tästä lähtien mahdollisimman paljon lisää taitoja kilpailemalla.

Koulutus balader

Koulutus ratsastuslenkkejä varten alkaa 1,5 vuoden iässä. Ratsastuslenkkejä on kahdenlaisia: metsälenkkejä ja vuoristolenkkejä. Molemmat kehittävät eri taitoja:

  • Metsälenkit kehittävät kouluratsastusta, laukkaa ja esteratsastusta.
  • Vuoristolenkit kehittävät kestävyyttä, nopeutta ja ravia.

Taidot-kehyksen tähdet (hevosen sivun keskellä) täyttyvät asteittain. Taitoja voi kehittää vain rajallisesti, eikä hevonen tietyn ajan kuluttua enää kehity lenkeillä.

Kun hevonen on 2-vuotias, sen koulutus voi alkaa. Kutakin taitoa on harjoiteltava erikseen, ja kukin harjoitusjakso kestää kolme tuntia. Voit kouluttaa hevosta monin tavoin päivän aikana. Muista kuitenkin aina tarkastaa hevosen energiataso sekä kellonaika mikä näkyy sen tiedoissa. Näin varmistat, että hevonen saa tarpeeksi lepoa. Muistathan, että se on laitettava nukkumaan viimeistään iltakymmeneltä!

Kun hevonen täyttää 5 vuotta, sillä voi tehdä rantalenkkejä. Näillä erikoislenkeillä voit vaihtaa hevosen parhaita taitoja siirtämällä pisteitä taidosta toiseen. Mitä pidempi lenkki on, sitä enemmän pisteitä siirtyy. Siirettävien pisteiden määrää on rajoitettu, ja se on 2.5 % hevosen geneettisestä potentiaalista.

Muista, että jos hevosesi moraali on alle 100 kun lähdet ratsastamaan rannalle, taitojen siirto ei ole enää optimaalinen, ja menetät erotuksen lopullisesti.

Bonukset pot-graisse

Bonukset näkyvät hevosen profiilisivulla olevassa taulussa. Nämä pisteet lisätään taitoihin, mutta niitä ei pidä sekoittaa taitoihin. Bonukset vaikuttavat kilpailujen tulokseen, mutta pelaaja ei voi täyttää kilpailuihin osallistumista koskevia vähimmäisvaatimuksia niiden avulla.

Bonuksia voi saada seuravilla tavoilla:

  • keskuksessa, jonne hevonen on majoitettu sen mainearvon mukaan
  • useilla eri kohteilla, jotka on ostettu kaupasta tai mustasta pörssistä tai löydetty hevosen suorittamien toimintojen aikana

Ne näkyvät myös '+'-merkillä varustettuna kun siirrät hiiresi osoittimen taidon päälle "Taidot"-laatikossa

> 3.3 – Kilpailu

competition

Kun hevosesi täyttää 3 vuotta, se voi aloittaa kilpailemisen. Jotta hevosesi voi osallistua kilpailuihin, sinun on valittava sille kilpailulaji ja annettava sille lajin mukaiset suitset, satula ja satulahuopa.

Kilpailuissa voit ansaita rahaa ja parantaa hevosen taitoja. Hevosen potentiaali ei ole rajaton, joten kilpaileminen kasvattaa hevosen taitoja vain tiettyyn pisteeseen saakka.

Kaikissa kilpailuissa (nopeuskilpailut, maastoratsastuskilpailut tai esteratsastuskilpailut) on vaativuustasoja, jotka määritetään asettamalla kilpailuun osallistuville hevosille tietyn prosenttiluokan suuruinen taitovaatimus. Hevoskeskukset voivat itse valita, minkä vaativuustason kilpailuja ne järjestävät.

Tietyn tyyppisiä kilpailuja voit rajata kilpailun matkan mukaan.

Et voi ilmoittaa enempää kuin 2 hevostasi kilpailuun.

Jokaisen hevosen sivulta löydät muun ohella koosteen hevosesi voitoista ja tuloksista kilpailuissa.

Klassiset ratsastuskilpailut

Klassiset ratsastuskilpailut ovat klassiseen ratsastukseen erikoistuneille hevosille, joilla on asianmukainen satula ja suitset. Kilpailuja on 4 eri tyyppiä:

  • Laukka- ja ravikilpailujen osallistumisoikeutta rajataan laukka- tai ravitaidon perusteella. Jos haluat, että hevosesi menestyvät, ne tarvitsevat myös nopeutta ja kouluratsastustaitoja.
  • Maastoratsastus on hyvin vaativa laji, joka vaatii hevoselta kestävyyttä, hyviä hyppytaitoja ja mukautumiskykyä. Ilmoittautumisoikeutta rajataan kestävyyden perusteella.
  • Esteratsastus vaatii hevoselta erinomaisia hyppytaitoja ja notkeutta. Näissä kilpailuissa otetaan aikaa, joten hevosten on myös selvittävä esteradasta nopeasti. Ilmoittautumisoikeutta rajataan esteratsastustaidon perusteella. Esteratsastuskilpailuissa virheistä saa 1 lisäsekunnin lopulliseen aikaan.
  • Kouluratsastuskilpailuissa keskitytään ennen kaikkea hevosen kouluratsastustaitoon ja lisäksi laukan ja ravin, rytmikkyyteen. Jos hevonen suoriutuu erityisen hyvin, se voi saada 100 Equus bonuksen.

Lännenratsastuskilpailut

Lännenratsastuskilpailut ovat lännenratsastukseen erikoistuneille hevosille, joilla on asianmukainen satula ja suitset. Kilpailuja on 5 eri tyyppiä:

  • Tynnyrinkiertokilpailu on nopeuskilpailu, joka vaatii hevoselta nopeutta, kestävyyttä ja hyvää laukkaa. Tarkoituksena on kiertää mahdollisimman nopeasti kolme tynnyriä tietyssä järjestyksessä ilman, että ne kaatuvat. Ilmoittautumisoikeutta rajataan nopeuden perusteella.
  • Cutting eli karjanajo vaatii kestävyyttä ja nopeutta. Lisäksi lajissa vaaditaan hyviä kouluratsastustaitoja. Ilmoittautumisoikeutta rajataan kestävyyden perusteella.
  • Reining on lännenratsastuskilpailu, joka suoritetaan laukassa. Lisäksi siinä vaaditaan kestävyyttä. Ilmoittautumisoikeutta rajataan laukkataidon perusteella.
  • Western pleasure -lajissa hevoselta vaaditaan erinomaista ravia, mukautuvuutta ja kestävyyttä. Ilmoittautumisoikeutta rajataan ravitaidon perusteella. Virheistä saa 1 lisäsekunnin lopulliseen aikaan.
  • Trail class vastaa klassisen ratsastuksen kouluratsastuskilpailua. Trail class -kilpailuissa hevosen on oltava erinomainen kouluratsastuksessa, ja sillä on oltava hyvä ravi ja hyppytaito. Ilmoittautumisoikeutta rajataan kouluratsastustaidon perusteella.

Moraali

Huomioithan, että 60. jäsenyyspäivästä alkaen hevosen moraali voi laskea, jos se ei sijoitu ensimmäiseksi kilpailussa. Älä huoli, moraalin saa helposti takaisin muutamalla lepopäivällä ja makupaloilla!

Bonukset cure-pied

Voit antaa hevosillesi bonuksia, jotta ne suoriutuisivat paremmin kilpailuissa. Joitakin bonuksia voi löytyä, kun suoritat hevosilla tehtäviä (esim. kaviokoukku tai kampa). Toisia bonuksia taas voi ostaa kaupasta tai mustasta pörssistä. Kilpailun tuloksia laskettaessa bonuksia sovelletaan suoraan taitoihin, ja ne vaikuttavat lopulliseen tulokseen.

Uudet pelaajat saavat erikoisbonuksen. Ei kannata yllättyä, jos eräät hevoset tuntuvat tekevän poikkeuksellisia suorituksia. Ne ovat vain saaneet vähän apua peliin!

Kilpailut aloitteleville hevosille

Tietyt kilpailut ovat avoinna vain aloitteleville hevosille. Aloittelevat hevoset ovat hevosia, jotka ovat voittaneet vähemmän kuin 20 kilpailua ja joiden taidot eivät ole yli 480. Tämä raja lasketaan uudelleen joka yö.

> 3.4 – Ruusukkeet

Ruusukkeet ovat palkintoja. Saat niitä voittamalla kilpailuja, joiden mainearvo on vähintään 75%. Kun hevosesi voittaa ruusukkeen, saat kaksi kertaa enemmän equuksia siitä kilpailusta. Et voi kuitenkaan voittaa samaa ruusuketta useammin kuin kerran samalla hevosella.

Pokaalit

Mitä enemmän voitat ruusukkeita, sitä enemmän keräät pokaaleita kokoelmiisi.

> 3.5 – Grand Prix

trophee

Grand Prix on koko viikon kestävä kilpailu. Se koostuu 5 osakilpailusta, yksi jokaisena arkipäivänä. Grand Prix jakautuu kahteen osaan, klassiseen ja lännenratsastukseen.

Maanantai Tiistai Keskiviikko Torstai Perjantai
Klassinen Grand Prix Maastoratsastus Ravi Esteratsastus Kouluratsastus Laukka
Lännenratsastuksen Grand Prix Cutting Western pleasure Reining Trail Tynnyrinkierto

Kukin tapahtuma kestää 10 tuntia. Tapahtumaan osallistuminen edellyttää, että hevosen energiataso on vähintään 99%. Pelaajat voivat ilmoittaa kuhunkin tapahtumaan kaksi hevosta.

Tulokset ilmoitetaan jokaiselta kilpailupäivältä. Kilpailuihin osallistujat saavat erinomaisia palkintoja:

  • Voittaja: 4 passia
  • Toinen sija: 2 passia
  • Kolmas sija: 1 passi
  • Neljäs sija: 1 x Hokit
  • Viides sija: 1 x Pilvenkappale
  • 100 parasta pelaajaa: 1000 Equus
  • Kaikki osallistujat: 500 Equus

Viikoittaiset Grand Prix -tulokset julkaistaan lauantaina kilpailujen päättymisen jälkeen. Tuloksissa näkyvät vain parhaat tulokset jokaisesta kilpailusta. Saadakseen Grand Prix -sijoituksen pelaajan on osallistuttava kuhunkin (viiteen) osakilpailuun.

Sunnuntaina ei järjestetä kilpailuja, sillä se on hevosten lepopäivä

Viikoittaiset Grand Prix -kisan parhaimmat kilpailijat saavat seuraavat palkinnot:

  • 10 ensimmäistä saa palkinnon esittelysivulleen.
  • 100 ensimmäistä saa pääsyn lähteelle 7 päiväksi. Lähde korvaa juomakaukalon, ja kolminkertaistaa siitä saatavat energian ja moraalin lisäykset.

Osallistuaksesi Grand Prix'hin sinun on ensin löydettävä pääsylippu kisaan avaamalla runsaudensarvi. Sinun on saatava pääsy vain kerran, sen jälkeen voit osallistua joka viikko.

Grand Prix-kilpailua varten on olemassa erityisiä bonuksia, jotka esimerkiksi vähentävät kilpailun energiankulutusta, antavat ylimääräisiä bonuksia tai antavat sinun ilmoittaa kisaan neljä hevosta kahden sijaan. Löydät näitä bonuksia runsaudensarvista.

Muista, että hevosen Grand Prix -osallistuminen peruuntuu, jos lainaat tai myyt hevosen.

4 / Hevosen geneettisen potentiaalin kehittäminen

> 4.1 - Lisääntyminen

Astutusreproduction

Hevoset tulevat sukukypsiksi noin 2,5-vuotiaana, ja ne pysyvät lisääntymiskykyisinä elämänsä loppuun saakka.

Orinomistajien vastuulla on tehdä astutustarjouksia tai ehdottaa astutusta tietylle tammalle. Lisäksi heidän on määritettävä astutuksen hinta (500–7500 Equus). Tammanomistajat voivat etsiä parhaita oreja selaamalla tarjouksia tai vastaamalla tiettyä tammaa koskeviin tarjouksiin.

Kun tamma astutetaan, omistajan on maksettava eläinlääkärin kulut, joiden suuruus on 1% omistajan Equus-vararahastosta. Eläinlääkäri laskuttaa vähintään 100 Equus-kolikkoa ja enintään 2500 Equus-kolikkoa.

Howrsessa on mahdollista risteyttää eri rotuja. Niinpä jokainen varsa on erityinen, sillä se perii ominaisuuksiaan vanhemmiltaan ja niiden isovanhemmilta. Mestariyksilöiden tuottamiseksi pelaajan on risteytettävä oikeat rodut tai perustettava hevoskasvatustila, joka keskittyy rotuihin, jotka ovat erityisen vahvoja tietyissä hevosurheilulajeissa.

Koska tietyt orit ovat erityisen haluttuja, voit sopia niiden omistajien kanssa, että nämä varaavat astutuksen sinulle. Usein kasvattajat ilmoittavat hintansa ja muut ehdot profiilisivullaan.

Jos haluat astuttaa tamman omalla orillasi, tee itsellesi varattu tarjous.

Tiineys

Tamma kantaa varsaa 12 kuukautta. 8. kuukaudesta lähtien voit pyytää 50 Equuksella ultraäänitutkimusta varsan sukupuolen, rodun ja värin selvittämiseksi ennen syntymää. Päästyään tähän vaiheeseen tamma voi suorittaa vain tehtäviä.Kun 12. kuukausi täyttyy, sinun on kutsuttava eläinlääkäri ja varmistaa, että tamma on majoitettu hevoskeskukseen. Jos et kutsu eläinlääkäriä, menetät varsan.

Kun varsa on syntynyt, voit nimetä sen ja alkaa huolehtimaan siitä. Varsa erotetaan emästään 6 kuukauden ikäisenä, ja tämän jälkeen se on majoitettava hevoskeskukseen.

Hevonen ei voi suorittaa mitään toimintoja keskiyön jälkeen varsomista lukuun ottamatta. Varsomisesta ilmoitetaan hevosen tiedoissa.

Muista, että astutuksesta, jossa esimerkiksi erinomainen koulutamma astutetaan orilla, jonka vahvuutena on nopeus, ei välttämättä ole erityistä hyötyä. Varsasta ei välttämättä tule sen parempaa kummassakaan lajissa. Kannattaa siksi astuttaa tamma orilla, joka on tammalle läheistä rotua.

Kantavana oleminen ja varsominen rasittaa tammaa. Pidä vähintään 10 kuukauden tauko varsomisen ja seuraavan astutuksen välillä.

Ruunat

Voit ruunata orisi, jotka ovat iältään 2,5 ja 6 vuoden välissä. Hevosestasi tulee tällöin ruuna. Se ei voi enää lisääntyä, mutta se saa bonuksen (kestävyys +8, nopeus +8, kouluratsastus +4). Hevosen ruunaaminen kestää vähintään kaksi tuntia.

Huomaa, että ruunalle ei ole mahdollista antaa Zeuksen salamaa, ja että ruunausta ei voi perua.

Varsa

Varsominen sujui ongelmitta. Mikäli varsan sukulaiset eivät ole puhdasrotuisia, varsan rotu määräytyy sen perusteella, mitä rotua suurin osa sen vanhemmista, isovanhemmista ja isoisovanhemmista ovat. Varsan väri valikoituu sattumanvaraisesti varsan rodussa sallittujen värien joukosta.

Varsan kyvyt vaihtelevat sen vanhempien geneettisten ominaisuuksien sekä niiden koulutustason ja kilpailusaavutusten mukaan.

Varsa jakaa karsinan emänsä kanssa kuusikuiseksi saakka. Tänä aikana varsalle ei tarvitse vuokrata karsinapaikkaa. Se ei myöskään syö kiinteää ruokaa vaan imee emänsä maitoa.

Yksisarviset cornedelicorne

Yksisarviset ovat harvinaisia. Ne lisääntyvät melkein tavallisten hevosten lailla.

Voit astuttaa keskenään vain samanrotuisia yksisarvisia. Muista, että mahdollisuutesi hankkia yksisarvisvarsa astuttamalla on vain 1/5.

Voit joka päivä käynnistää 2 yksisarvisten astutushetkeä milloin vain haluat. Astutushetki käynnistyy heti, kun vahvistat astutuskomennon, ja yksisarvistamman astutus alkaa. Astutushetken käynnistämisestä alkaen sinulla on 60 sekuntia aikaa astuttaa kaikki valitsemasi yksisarvistammat.

Kun molemmat astutushetket on käytetty, sinun on odotettava seuraavan päivän päivittäiseen päivitykseen saakka, jotta voit astuttaa yksisarvisia uudelleen.

Muista, että voit astuttaa yksisarvisen vain 10 tuntia siitä, kun sen emä astutettiin, tai 10 tuntia sen edellisestä astutuksesta. Tästä syystä astutushetkien välillä kannattaa pitää riittävän pitkä tauko.

Aasit

Aasit voivat saada jälkeläisiä vain kolmesti elämänsä aikana ja vain toisten aasien kanssa. Tämä on ainoa laji, jonka geneettinen potentiaali heikkenee sukupolvelta sukupolvelle.
Kun aasiori asetetaan myyntiin, kaikki sillä tehdyt astutustarjoukset, joita kukaan ei ole hyväksynyt, peruutetaan.

Kylmäveriset hevoset

Kylmäverisen hevosen voi astuttaa vain kolme kertaa sen elämän aikana ja vain toisella kylmäverihevosella.

Kun kylmäveriori tai -ruuna laitetaan myyntiin, tamman hyväksyntää odottavat astutukset peruutetaan.

> 4.2 - Hevosen geenit

Geneettinen potentiaali genetique

Hevosen geneettinen potentiaali lasketaan sen vanhempien geneettisen potentiaalin ja BLUP-arvon (Best Linear Unbiased Prediction) perusteella.

Kun hevonen on syntynyt, ei sen geneettinen potentiaali enää muutu.

Geneettinen potentiaali ei käsitä synnynnäisiä taitoja eikä pelaamalla ja tehtäviä suorittamalla kehitettyä taitoja. Hevosen taidot voivat siis ylittää sen geneettisen potentiaalin.

Erinomaisuutta ilmaisevat tähdet

Jos jokin hevosen taito luokitellaan erinomaiseksi, se palkitaan vihreällä tähdellä. Tähti löytyy palkitun taidon kohdalta hevosen geneettistä potentiaalia koskevan osion alta. Vihreä tähti on harvinainen tunnustus, johon hevoskasvattajan ura huipentuu. Tämä palkinto annetaan hevoskasvattajalle hänen mittavasta työstään kouluttajana ja huolellisesta siitoshevosten valikoinnista. Vihreän tähden saavat vain erinomaiset hevoset!

Ansaitakseen erinomaisuutta ilmaisevan tähden, hevosen on saavutettava kyseisen taidon geneettisessä potentiaalissa 100% arvo. Jokainen 10% lisäys geneettisessä potentiaalissa antaa tämän jälkeen yhden tähden lisää.

Erinomaisuutta ilmaisevat tähdet annetaan vain varsan syntyessä, sillä geneettinen potentiaali ei syntymän jälkeen muutu.

Synnynnäiset taidot

Synnynnäiset taidot ovat taitoja, jotka varsalla on jo syntyessään. Kaikilla hevosilla ei kuitenkaan välttämättä ole synnynnäisiä taitoja. Niiden periytyminen riippuu varsan vanhempien geneettisestä potentiaalista ja BLUP-arvosta. Niinpä vastasyntyneellä varsalla voi esimerkiksi olla 10 prosentin kestävyystaso.

Vastasyntyneen varsan taitojen taso ei ole koskaan negatiivinen. Jos varsan vanhempien keskimääräinen BLUP-arvo on alle 0, varsa syntyy ilman synnynnäisiä taitoja.

Synnynnäiset taidot määritetään varsan syntyessä. Ne lisätään varsan geneettiseen potentiaaliin.

Huomaa, että synnynnäiset taidot integroidaan muihin taitoihin, ja siksi hevonen voi ylittää arvot, jotka näkyvät sen geneettistä potentiaalia koskevassa taulukossa. Kun ilmoitat hevosen kilpailuihin, huomioi vähimmäistaitoja koskevien ilmoittautumisvaatimusten osalta arvo, jonka saat hevosen synnynnäisten taitojen integroinnista sen muihin taitoihin.

BLUP

BLUP-arvo on geneettinen indeksi. Sillä on merkitystä hevosten kasvatuksessa, sillä vanhempien BLUP-arvot vaikuttavat varsan yleiseen potentiaaliin ja synnynnäisiin taitoihin.

BLUP-arvo lasketaan seuraavien tekijöiden perusteella:

  • Koulutustaso (ratsastukset, pelkkä koulutus ja kilpailut),jonka hevonen on saavuttanut sen kolmessa parhaassa taitolajissa
  • Kilpailut, jotka hevonen on voittanut, ihannetapauksissa ainakin 20 kappaletta
  • Hevosen ikä: BLUP-indeksi voi nousta arvoon 100 ainoastaan silloin, kun hevonen on vähintään 10 vuoden ikäinen

Näihin parametreihin perustuva BLUP-arvo on aina -100 - +100. -100 on vähimmäisarvo ja +100 enimmäisarvo, jonka hevonen voi saavuttaa.

Mitä suuremmat ovat vanhempien keskimääräiset BLUP-arvot, sitä paremmat mahdollisuudet varsalla on saada hyvä geneettinen potentiaali ja hyvät synnynnäiset taidot.

Jos vanhempien keskimääräinen BLUP-arvo on alle 0, varsa ei saa synnynnäisiä taitoja.

Parhaiden mahdollisten varsojen kasvattamiseksi on syytä käyttää astutukseen hevosia, joilla on suuri tai ainakin positiivinen BLUP-arvo, eli hevosia, jotka ovat hyvin koulutettuja ja suoriutuneet hyvin kilpailuissa.

5 / Uran rakentaminen Howrsessa

> 5.1 - Rahan ansaitseminen

Voit ansaita seuraavin tavoin:

  • tehtävät: hevonen ansaitsee tietyn summan hevoskeskuksesta riippuen.
  • argent
  • kilpailut, joihin hevosesi osallistuvat
  • astutustarjoukset, jos omistat oriin
  • hevosen myynti tallistasi
  • hevosten tuottamien kikkareiden myynti
  • tavaraluettelon kohteiden myynti kauppaan
  • mustassa pörssissä vaihdetut tavarat
  • vararahaston hyvittäminen passeilla

> 5.2 - Hevoskasvatustilasi

Hevoskasvatustilat

Kasvatustiloilla voit ryhmitellä sinulle kuuluvia hevosia niiden kasvattajasta riippumatta.

Voit luoda hevoskasvatustiloja aina 60 jäsenyyspäivää koottuasi, korkeintaan 5 hevoskasvatustilaa.

annuaire

Liittymällä Pegasos-tilijäseneksi voit rekisteröidä enintään 50 kasvatustilaa. Lisäksi voit ryhmitellä nämä kasvatustilat viiteen luokkaan, joista jokaisella on oma värinsä niiden löytämisen helpottamiseksi.

Kasvattajanimet

Hevoskasvatustila voi kohottaa profiiliaan ja saattaa nimensä useamman hevosenomistajan tietoisuuteen tuottamillaan hevosilla. Voit rekisteröidä kasvattajanimesi ja lisätä sen tuottamasi hevosen nimeen. Hevosen uusi omistaja ei voi poistaa kasvattajanimeä hevoselta, joka on tuotettu tilallasi. Kasvattajanimeä ei voi lisätä hevosen nimeen, jos hevonen ei ole syntynyt tilallasi.

Tarvitset vähintään 30 jäsenyyspäivää voidaksesi varata kasvattajanimen. Voit luoda yhden kasvattajanimen 30 jäsenyyspäivää kohti. Voit myös avata kasvattajanimiä rekisteröitymällä Pegasos-tilijäseneksi. Napsauttamalla kasvattajanimeä näet luettelon kaikista hevosista, joilla on kyseinen kasvattajanimi.

Sinulla voi olla useita kasvattajanimiä, ja voit antaa niitä esimerkiksi kasvattamiesi rotujen perusteella tai erottaaksesi jonkin tiettyyn rotuun keskittyvän kasvatustilan eri sukulinjat toisistaan.

Rodut ja sininen tähti

Howrse-sivustolla on monia erilaisia hevos- ja ponirotuja. Voit erottaa puhdasrotuiset hevoset risteytyksistä tarkistamalla hevosen Genetiikka-välilehden. Lisäksi puhdasrotuiset hevoset on merkitty sinisellä tähdellä myynti- ja astutussivuilla.

Kasvatusrajoitukset

Hevosia hoitaessasi voit löytää ikääntymispisteitä tai bonuksia (raippa, rasvapurkki...) ja ansaita Equuksia (esimerkiksi tehtävistä tai kilpailuista). Jos hoidat yli 1000 hevosta päivässä, nämä edut kuitenkin lakkaavat. Ne alkavat taas seuraavana päivänä.

> 5.3 - Hevoskauppa

Hevosen tai ponin vähimmäishinta on myyntitavasta riippumatta 500 equusta. Hevosta ei voi ostaa takaisin, ennen kuin kaupasta on kulunut 10 päivää. Hevosen voi myös myydä turvasatamaan. Tämä myyntitapahtuma ei ole kahden pelaajan välinen.

encheres

Kun laitat hevosen myyntiin, et voi enää huolehtia siitä. Kun hevonen on myytävänä, sen ikääntyminen keskeytetään automaattisesti. Hevonen alkaa jälleen ikääntyä, kun se on ostettu. Huomaa, että myyntiin asetettu hevonen lakkaa ikääntymästä myös silloin, kun myyjä on huolehtinut siitä vielä samana päivänä.

Huutokaupat

Voit myydä hevosen huutokaupassa, kun olet suorittanut Kultainen omena -opastusosion ja sinulla on yli 4 karmapistettä.

Kun myyt hevosen huutokaupassa, voit valita aloitushinnan. Tämän jälkeen hevosesta kiinnostuneet pelaajat tekevät aloitushintaa korkeampia ostotarjouksia. Hevonen siirretään pelaajalle, joka tekee parhaan tarjouksen. Siirto tapahtuu myyntiajan umpeuduttua (3 päivää).

Huutokaupassa maksu peritään suoraan korkeimman ostotarjouksen tehneeltä pelaajalta. Pienemmän ostotarjouksen tehneet pelaajat saavat tämän jälkeen rahansa takaisin. Jos hevosesta ei ole tehty yhtään ostotarjousta kolmannen päivän jälkeen, myyjä pitää hevosen.

Huutokauppa voidaan perua, jos hevosesta ei ole tehty yhtään ostotarjousta.

Pelaajat, joilla on Pegasus-tili, voivat käydä huutokauppaa passeista.
Suoramyynti

Ainoastaan pelaajat, joilla on 30 jäsenyyspäivää, 2 elossa olevaa hevosta ja karma yli 4, voivat käyttää suoramyyntiä.

Suoramyynnissä myyt hevosen nopeammin kuin huutokaupassa. Voit valita hevosen myyntihinnan itse. Kun hevoskasvattaja on ostanut hevosen, maksu siirretään sinulle välittömästi.

Voit perua suoramyynnin ennen sen päättymistä, jos hevosta ei ole ostettu. Hevonen palautetaan automaattisesti hevoskasvatustilallesi 30 päivää siitä, kun se on asetettu myyntiin.

Myyntikohteen varaaminen

Myytävänä oleva hevonen voidaan myös varata tietylle hevoskasvattajalle. Tällöin hevosen voi ostaa vain valitsemasi pelaaja.

Turvasatama havrepaix

Se on hevosten turvapaikka. Siellä asuvat hevoset ja ponit saavat nauttia elämästä kaukana kilpailumaailman kiireistä ja tohinasta.
Voit myydä sinne:

  • hevosesi 400 equusta hintaan
  • yksisarvisesi ja yksisarvisista syntyneet sarvettomat hevosesi 2 000 equusta hintaan

Hevosen myymistä turvasatamaan ei voi verrata hevosen myymiseen toiselle pelaajalle. Kun kauppa on saatettu päätökseen, hevosta ei voi ostaa takaisin. Lisäksi kauppahinta on kiinteä.

> 5.4 - Tiimit

Voit yhdistää voimasi muiden pelaajien kanssa ja parantaa hevosrodun ominaisuuksia osana tiimiä. Voit liittyä enintään 2 tiimiin.

Tiimi koostuu yhdestä perustajasta ja muista pelaajista. Tiimin enimmäiskoko riippuu siitä, kuinka monta VIP-pelaajaa tiimissä on: 4 jäsenpaikkaa yhtä VIP-jäsentä kohti. Tiimissä voi olla enintään 20 pelaajaa, vaikka 5VIP-pelaajia olisi tätä enemmän.

Voit liittyä tiimiin:

  • Jos olet VIP-jäsen, voit luoda oman tiimin
  • hyväksymällä tiimiltä saamasi kutsun.

Jokaisella tiimillä on julkinen, mukautettava sivu ja oma keskustelupalsta tiimin jäsenille.

Tiimin jäsenten välisen viestinnän helpottamiseksi voit lähettää ryhmäviestejä kaikille tiimin jäsenille.

Voit lisäksi varata hevosia tai astutuksia koko tiimillesi.

Perustaja voi määrätä tehtävän jokaiselle tiimin jäsenelle, esimerkiksi oikeuden hallita julkista sivua, hankkia jäseniä tai valvoa tiimin keskustelupalstaa.

Tiimistä voi poistua milloin tahansa. Jos olet tiimin perustaja, voit määrätä tiimin muiden VIP-pelaajajäsenten joukosta uuden perustajan. Jos et valitse uutta johtajaa, hänet valitaan automaattisesti. Jos tiimissä ei ole VIP-pelaajia, tiimi puretaan.

Hevosten lainaaminen

Voit lainata hevosia tiimitovereillesi. Näin tiimisi ei jää jumiin, vaikka poistuisit joksikin aikaa.

Hevonen lainataan hevosen sivulta samaan tapaan kuin myynnissä. Voit lainata vain tiimin kasvattajanimeä käyttäviä hevosia, ja voit lainata enintään 3 hevosta kerrallaan.

Kun joku lainaa sinulle hevosen,

  • se pysyy kasvatustilallasi 2 - 4 päivää
  • se ei voi vastaanottaa mustan pörssin esineitä tai bonuksia
  • sitä ei voi myydä tai lähettää turvasatamaan
  • sitä ei voi ilmoittaa Grand Prix -kilpailuun
Tiiminimi

Tiimin jäsenet voivat käyttää koko tiimin kattavaa kasvatusnimeä kaikilla yhteistyörodun hevosilla. Vain puhdasrotuisilla hevosilla voi käyttää tiiminimeä.

Tiiminimen arviointi

Ratsuhevosiin, poneihin ja yksisarvisiin liittyvät tiiminimet arvioidaan joka kuukauden ensimmäisenä päivänä, jos:

  • edellisen kuukauden aikana on syntynyt ja merkinnän aikana elossa olevaa vähintään 20 tiiminimeä käyttävää hevosta
  • parhaan tiiminimeä käyttävän hevosen geneettinen potentiaali on suurempi kuin samanrotuisen, edellisen kuukauden ensimmäisen päivän parhaan hevosen.

Joukkueiden yhteiset kasvattajanimet, jotka täyttävät nämä ehdot, lajitellaan kunkin kasvattajanimen alla syntyneiden hevosten parhaan geneettisen potentiaalin mukaan. Tämän jälkeen kolme parasta kasvattajanimeä palkitaan tähdillä kunkin rodun kesken:

  • paras tiiminimi: 3 tähteä
  • toinen tiiminimi: 2 tähteä
  • kolmas tiiminimi: 1 tähti

Jokainen palkitun tiimin jäsen saa palkinnon:

  • 3 tähteä: Morfeuksen käsivarret
  • 2 tähteä: Khronoksen ajastin
  • 1 tähti: Zeuksen salama

Et voi ansaita arvioinneista enempää kuin 2 palkintoa kuussa, vaikka kuuluisit 3 tai useampaan tiimiin.

Tiimien sijoitukset

Voit vertailla tiimisi tulosta muihin tiimeihin erilaisin perustein:

  • Joukkueen yhteisen kasvattajanimen alla syntyneiden hevosten paras geneettinen potentiaali
  • kuukauden aikana tiiminimellä syntyneiden hevosten määrä
  • tiiminimeä käyttävien hevosten voittamat ruusukkeet kuukauden aikana
  • tiiminimeä käyttävien hevosten Top 1000 -sijoitukset Grand Prix -kilpailuissa kuukauden aikana
  • Joukkueen mainearvo, joka lasketaan neljän viimeisimmän sijoituksen sekä kasvattajanimen sijoituksen mukaan
Yksisarvisten hevosten joukkueet

Joukkueeseen voi halutessasi kuulua vain yksisarvisia hevosia.

Niiden joukkueiden kohdalla, joissa on yksisarvisia hevosia, käytetään omaa tulosjärjestelmää

Yksisarvisten hevosten kasvattajanimien sijoitukset lasketaan samalla tavoin kuin muiden hevosten kasvattajanimien sijoitukset. Yksisarvisten hevosten kasvattajanimien sijoitukset kootaan kuitenkin omaan, erilliseen tulosluetteloonsa.

6 / Käytä Luovuuspajaa

> 6.1 - Perusidea

musta helmi

Luovuuspaja on paikka, jonne voit lähettää piirrosehdotuksiasi. Äänestyksen voittaneet piirrokset julkaistaan sivustolla Howrse, minkä lisäksi niiden tekijät voivat voittaa passeja..

Nämä piirrokset voivat olla hevosvärejä kultaista omenaa tai maisemia Helioksen sädettä varten.

Voit lähettää piirrosehdotuksia Luovuuspajan kautta millä pelikielellä tahansa (esimerkiksi englanniksi, saksaksi, ranskaksi jne.). Jos piirroksesi voittaa äänestyksen, se asetetaan tarjolle kaikissa kieliversioissa.

Piirroksen valitseminen

Piirrokset valitaan kuukausittain tietyn menettelytavan mukaisesti. Tässä kuussa prosessi on seuraava:

  • Piirrosten ehdottaminen
    1. toukokuu klo 00:00 » 5. toukokuu klo 23:59
    Kuka tahansa voi lähettää piirrosehdotuksia mustaa helmeä apunaan käyttäen

  • Äänestys
    6. toukokuu klo 00:00 » 14. toukokuu klo 23:59
    Kun piirrokset on hyväksytty, kaikkien kieliversioiden pelaajat äänestävät niistä

  • Valitseminen
    Suosituimmat piirrokset valitaan ja lajitellaan luokan mukaan

  • Julkaiseminen
    26. toukokuu klo 07:00
    Valitut piirrokset julkaistaan verkossa kaikissa kieliversiossa
Palkinnot pass

Piirrosten lähettäminen kannattaa! Piirtäjä saa ansioita jokaisesta julkaistusta piirroksesta jo samana päivänä:

  • 10 000 equusta
  • Passeja, joiden lukumäärä vaihtelee piirrostyyppien mukaan:
    • kultainen omena 40 passia kultaisella omenalla hankittavasta peiteväristä, jonka käyttökerroille ei ole asetettu rajoitusta ja 20 passia peiteväristä, jonka käyttökerroille on asetettu rajoitus
    • helioksen säde 30 passia Helioksen säteellä hankittavasta taustakuvasta

Jos kuvaasi ei valita äänestyksen jälkeen, saat sen ehdottamiseen käyttämät passit takaisin.

> 6.2 - Taiteen lähettäminen

kultainen omena

Äänestyksen voittaneet piirrokset julkaistaan mustassa pörssissä joka kuukausi samaan aikaan (tässä kuussa: 26. toukokuu klo 07:00). Lisäksi kultaisella omenalla hankittavia peitevärejä julkaistaan verkossa joka kuukausi rajoitetun ajan. Kun ne loppuvat, ne poistetaan myynnistä.

Muistathan, että Luovuuspajassa voi käyttää mitä tahansa pelissä käytössä olevaa kieltä. Niinpä voittajapiirros voi olla mistä tahansa maasta!

Tiimi pidättää oikeuden luomusten poistamiseen pelistä riippumatta siitä, onko luomuksen aktivointi poistettu. Pelaajille, jotka ovat käyttäneet kyseistä luomusta, korvataan kohteen alkuperäinen arvo.

7 / Käyttäytyminen ja toimintasäännöt

> 7.1 – Säännöt

forumKaikkien pelaajien odotetaan:
  • käyttäytyvän kohteliaasti ja kunnioittavasti kanssakäymisissä kaikkien Howrse-yhteisön jäsenten kanssa – tämä käsittää niin muut pelaajat, moderaattorit (näiden nimi on vihreä) kuin valvojatkin (nimi lihavoitu ja sininen)
  • noudattavan käyttäytymissääntöjä kaikkialla pelissä. Löydät säännöt karma-sivulta
  • noudattavan yhteisön eri alueiden erityisiä sääntöjä (keskustelupalsta, yksityisviestit, jne.)

> 7.2 – Karma ja varoitukset

Karma osoittaa maineesi pelissä. Kun aloitat, saat 10 karmapistettä. Jos rikot sääntöjä, saatat menettää karmapisteitä. Karmapisteiden menetyksen seurauksena saatat menettää pääsyn tiettyihin ominaisuuksiin, kuten keskustelupalstalle tai myynti-osioon.

Ehdotamme, että luet karma-sivulta, minkälainen toiminta voi johtaa karman menetykseen.

Jos teet vähäisen sääntörikkomuksen, saat varoituksen. Uusi vastaava johtaa karman menetykseen.

> 7.3 – Henkilöstö

ow

Vain valvojat (nimi sininen ja lihavoitu) ja moderaattorit (nimi vihreä) voivat asettaa peliin sääntöjä ja antaa rangaistuksia. Kehotamme kuuntelemaan heidän neuvojaan ja noudattamaan heidän antamiaan ohjeita.

Valvojat ovat Owlientin henkilökuntaa, ja huolehtivat pelin ylläpidosta yleisesti. Moderaattorit nimetään pelaajien joukosta. He auttavat sinua tarvittaessa ja varmistavat, että sääntöjä noudatetaan.

... tai katso vastaukset useimmin kysyttyihin kysymyksiin

Miten muutan hevosen nimen?

Jos haluat muuttaa hevosesi nimeä, mene hevosen sivulle. Nimen vieressä on "+" -kuvake. Klikkaa sitä ja valitse "Muokkaa profiilia".

Et voi kuitenkaan vaihtaa hevosen tai ponin kasvattajanimeä, jos et ole sen alkuperäinen omistaja.

Siirry ylös

Kuinka hankin kasvattajanimen?

Tarvitset vähintään 30 jäsenyyspäivää, jotta voit varata kasvattajanimen.

Kun täytät ehdot, voit rekisteröidä kasvattajanimen "Toimisto"-sivulla olevasta linkistä.

Siirry ylös

Kuinka luon hevoskasvatustilan?

Tarvitset 60 jäsenyyspäivää hevoskasvatustilan luomiseen. Kun jäsenyyspäiviä on riittävästi, siirry hevosten sivulle ja rekisteröi hevoskasvatustilasi "Perusta hevoskasvatustila" -linkistä.

Kun tila on perustettu, voit siirtää sinne omia hevosiasi niiden profiilissa nimen oikealla puolella olevalla "+"-kuvakkeella.

Siirry ylös

Mistä löydän kaviokoukun, rasvapurkin ja kamman?

Näitä esineitä ja monia muita voit saada suorittamalla tehtäviä hevosesi kanssa. Tarvitset myös hieman onnea.

Siirry ylös

Hevoseni energiataso on alle viisi prosenttia, ja sen tiedoissa ilmoitetaan, että se saattaa kuolla. Mitä voin tehdä?

Jos haluat antaa hevoselle energiaa eikä ole liian myöhäistä (mitkään toiminnot eivät ole mahdollisia keskiyön jälkeen), voit antaa sille apetta tai porkkanan tai silittää sitä. Jos on liian myöhäistä, voit kuitenkin käyttää mustasta pörssistä ostettavaa mustaa orkideaa.

Siirry ylös

Sain viestin, jossa sanotaan, että hevoseni ei ole palautunut koska se ei ole saanut levätä 10 tuntia. Mitä tämä tarkoittaa?

Hevosesi herää klo 8.00 aamulla. Sinun on laitettava se nukkumaan iltakymmeneen mennessä pelin aikaa, jotta se ehtii saamaan tarpeeksi lepoa.

Siirry ylös

Hevoseni ei nuku. Laitoin sen nukkumaan, mutta mitään ei tapahdu.

Hevosen pitää saada nukkua ja kerätä voimia seuraavan päivän koitoksiin. Tätä varten se on laitettava erikseen nukkumaan. Hevosen voi laittaa nukkumaan, kun se on majoitettu hevoskeskukseen.

Voit tämän jälkeen käyttää ikääntymispistettä tai odottaa seuraavaan päivään jatkaaksesi peliä. Tiedoissa ei näytetä, että hevonen on laitettu nukkumaan. Tämän tiedon löydät laatikosta, joka sijaitsee sivun vasemmanpuoleisessa ylänurkassa.

Siirry ylös

Jos risteytän hevosia, joille on hankittu erityisbonuksia (Meduusan veri, kultainen omena, viisasten kivi jne.), perivätkö hevosten jälkeläiset nämä ominaisuudet?

Ei. Hevosista tulee normaaleja hevosia, ei pegasoksia. Niillä ei ole erikoisväriä eivätkä ne peri kuolemattomuutta.

Siirry ylös

Hevonen on saanut kaikki tähdet koulutuksen mutta ei taitojen osalta. Mistä tämä johtuu?

Kaikki hevoset ovat erilaisia. Mikään hevonen ei voi saavuttaa 100% taitotasoa kaikissa lajeissa. Niiden kyvyt ovat rajalliset. Ne vaihtelevat rodun ja suvun mukaan erityisesti risteytyksillä. Kun koulutus on suoritettu loppuun, hevonen voi ansaita lisää taitopisteitä ratsastuskerroista ja kilpailuista, mutta vain rajallisen määrän. Hevosen potentiaalilla on rajansa.

Siirry ylös

Hevoseni taidot ovat vähentyneet eiliseen verrattuna. Mistä tämä johtuu?

Kun hevonen saavuttaa 25 vuoden iän, sen taidot alkavat vähitellen heiketä; tältä välttyy ainoastaan sellainen hevonen, joka on saanut viisasten kiven ennen 25. syntymäpäiväänsä. Jos hevonen saa viisasten kiven 25. syntymäpäivänsä jälkeen, taitojen heikkeneminen pysähtyy, mutta hevonen ei saa takaisin jo menettämiään taitoja. Lisätietoja on kasvattajan oppaan ikääntymistä koskevassa osiossa.

Siirry ylös

Kun kilpailen hevosella tai teen sillä ratsastuslenkkejä, sen taidot eivät kartu lainkaan. Mistä tämä johtuu?

Hevonen voi ansaita vain tietyn määrän taitoja ratsastuskerroista ja kilpailuista. Määrä riippuu sen rodusta ja kyvyistä. Jossain vaiheessa hevosen taitoja ei voi enää parantaa.

Siirry ylös

Miksi hevoseni eivät enää voita equuksia kilpailuista, joihin ne osallistuvat?

Jos herätät hevosesi yli 1000 kertaa saman päivän aikana, et voi enää voittaa hevosillesi ikääntymispisteitä kilpailuista ennen päivän päättymistä.

Tämä rajoitus ei koske hevosia, joilla on Morfeuksen käsivarret.

Siirry ylös

Tein hevosesta ostotarjouksen, mutta haluan perua sen. Onko tämä mahdollista?

Ei, tarjousta ei voi perua. Odota, että toinen pelaaja tekee korkeamman tarjouksen.

Siirry ylös

En pääse sivuille, joilla harjoitetaan yksityistä kaupankäyntiä. Haluaisin kuitenkin myydä hevoseni pelikaverilleni. Onko tämä mahdollista?

Ei, varatut huutokaupat on kielletty ja voivat johtaa 1 karmapisteen menettämiseen. Jos haluat myydä hevosen jollekin tietylle henkilölle, voit vain odottaa.

Siirry ylös

Kuinka hankin yksisarvisen?

Yksisarvisen voi saada kahdella tavalla. Voit ostaa sellaisen (katso oppaan hevoskauppaosio) tai kasvattaa sellaisen. Yksisarvisten kasvattaminen on hieman kinkkistä, joten tutustu hevoskasvattajan oppaan lisääntymistä koskevaan osioon.

Siirry ylös

Ainoa hevoseni kuoli. Mitä voin tehdä?

Voit ostaa uuden hevosen huutokaupasta.

Voit myös palauttaa tilisi alkutilaan käyttämällä pelitilisi sivun alaosassa olevaa linkkiä.

Kun peli palautetaan alkutilaan, aloitat pelin alusta uudella hevosella. Alkutilaan palautus poistaa aiemmat hevosesi ja jäsenyyspäiväsi, minkä lisäksi käyttövarojesi määrä palautetaan alkuperäiseen arvoonsa (2000 equusta).

Pelin voi palauttaa alkutilaan 5 päivän välein.

Siirry ylös

Sivustomme käyttää evästeitä tarjotakseen käyttäjilleen mahdollisimman hyvän käyttökokemuksen. Hyväksymällä evästeet sallit niiden käytön koko sivustolla. Tätä tietoa käyttää vain Owlient tai luotettavat yhteistyökumppanimme. Voit halutessasi vaihtaa evästeiden asetuksia koska tahansa, mutta ilman niitä osa sivuistamme ei toimi oikein.
Tietoa tietosuojastamme löytyy täältä.