6.3 - Huoneet ja haasteet
6.3.2 - Kynnykset ja huoneet
Voitat Olympoksen nousu -tilan ylittämällä 3 kynnyksen(tä) ja kukistamalla sitten loppuvastustajan.
Jokainen taso koostuu 7 huoneesta.
Aloitat ensimmäisestä huoneesta, jonka kynnys on 1.
Jokainen huone sisältää oman haasteensa eri vaikeustasoilla:
- Helppo: Suorittaminen vaatii yhden satunnaisen kyvyn.
- Kohtalainen: Suorittaminen vaatii kaksi satunnaista kykyä.
- Vaikea: Suorittaminen vaatii kolme satunnaista taitoa.
Mitä vaikeampi haaste, sitä suurempi bonus.
6.3.3 - Haasteista selviäminen
Voit selvittää haasteet keräämällä vaaditut kyvyt ylimaallisilla korteilla tai tehostimilla.
Voit valita enintään 3 ylimaallista korttia ja rajoittamattoman määrän tehostimia.
Prosenttiluku kertoo onnistumistodennäköisyytesi valitsemillasi korteilla.
Haasteesta selviäminen ei vaadi 100 prosentin todennäköisyyttä, mutta sen alle jääminen kasvattaa epäonnistumisen todennäköisyyttä.
6.3.4 - Ylimaallisten korttien energia
Olympoksen nousussa jokaisella kortilla on energiamittari.
Kun korttia on käytetty haasteessa, siitä vähennetään 1 energiapiste(ttä).
Kunkortin energia loppuu, sitä ei voi enää käyttää haasteessa.
Haasteen päättyessä saatava bonus voi palauttaa kortin energiaa.